Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna
w Kolbuszowej
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna
w Kolbuszowej
previous arrow
next arrow
Slider

Aktualności

 Zapraszamy na grupowe zajęcia według programu

„Zaczarowani bajką”

 

Zapraszamy na grupowe zajęcia terapeutyczne dla dzieci z problemami lękowymi i trudnościami adaptacyjnymi z klas IV i V szkoły podstawowej. Zajęcia realizowane będą według programu „Zaczarowani bajką”.

Celem zajęć jest pomóc dzieciom w radzeniu sobie w różnych sytuacjach wywołujących niepewność, niepokój i lęk związanych z nauką, z funkcjonowaniem rówieśniczym i w różnych sytuacjach społecznych.

Główną metodą pracy z dziećmi będzie terapia bajką. Ponadto wykorzystywane będą: arteterapia, relaksacja, muzykoterapia, gry i zabawy interakcyjne, Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne.

Zajęcia pomogą dzieciom:                                                                                                  

  • w odreagowaniu napięć i lęków,
  • w zdobywaniu umiejętności ujawniania swoich uczuć i potrzeb,
  • w poznawaniu swoich mocnych stron i w nabywaniu pewności siebie,
  • w uczeniu się radzenia sobie w różnych sytuacjach życiowych.

Program zakłada 20 spotkań. Zajęcia odbywać się będą na terenie Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w Kolbuszowej w każdy czwartek od 15:00 do 16:00 w sali 105.

Początek zajęć 2 lutego 2023 r., zakończenie w czerwcu 2023 r. W zajęciach uczestniczyć będzie 8- 10 dzieci.

Zgłoszenia prosimy kierować do prowadzącej zajęcia: J. Bystrek (p. 106, tel. 7445 726)
lub w sekretariacie poradni tel. 2271 156.

     Zapraszamy specjalistów – psychologów zatrudnionych w placówkach oświatowych z terenu powiatu kolbuszowskiego na spotkanie w ramach grupy wsparcia, które odbędzie się 12.12.2022r. w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Kolbuszowej w sali 105 w gadzinach 9.00 -11.00.
  W czasie spotkania będzie możliwa wymiana doświadczeń, konsultacje grupowe lub indywidualne, zapoznanie z proponowanymi przez poradnię formami współpracy. Swój udział proszę zgłaszać pod numerem telefonu 17 2271-156 lub osobiście w sekretariacie poradni.

Serdecznie zapraszamy
Dyrektor oraz psycholodzy z PP-P w Kolbuszowej

W związku z wejściem w życie rozporządzenia MEN z dnia 22 lipca 2022 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach, odbyła się grupa wparcia, w której uczestniczyli pedagodzy specjalni zatrudnieni w szkołach powiatowych, ponadpodstawowych i pedagodzy z Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Kolbuszowej.

W trakcie spotkania odbyły się konsultacje mające na celu:

  • rozwiązywanie problemów dydaktycznych i wychowawczych uczniów,
  • współpracę z zespołem specjalistów w zakresie opracowania i realizacji indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego,
  • wspieranie nauczycieli, wychowawców w udzielaniu pomocy dzieciom i młodzieży.

Wymiana doświadczeń i prowadzone dyskusje służyły określeniu form współpracy między placówkami oświatowymi.

W ramach prowadzonych działań utworzono na platformie www.doskonaleniewsieci.pl sieć współpracy i samokształcenia dla pedagogów specjalnych. Przeprowadzono także diagnozę potrzeb uczestników. Pozwoli to kontynuować prace zespołu specjalistów, zgodnie z oczekiwaniami.

 Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Myślenicach » SIECI WSPÓŁPRACY DLA  PSYCHOLOGÓW

Koordynatorki: Marta Ludera   Marta Zawadzka

      

Serdecznie zapraszamy uczniów klas I – III (z diagnoza autyzmu, Zespołu Aspergera) na Trening Umiejętności  Społeczno-Emocjonalnych (TUS-E). Zajęcia warsztatowe mają na celu rozwinięcie kompetencji społecznych, w tym umiejętności rozpoznawania i reagowania na swoje i cudze emocje, dobrej komunikacji czy współpracy w grupie. Umiejętności te ćwiczone są podczas zabaw i gier, a przede wszystkim dzięki tworzeniu przez terapeutów sytuacji społecznych  umożliwiających przełamywanie schematów i sposobów reagowania.

Spotkania będą odbywały się we wtorki o godzi. 15.00 co dwa tygodnie w okresie od listopada 2022 do maja 2023. Pierwsze spotkanie odbędzie się 15 listopada, godz. 15.00 sala 105 (parter, budynek starostwa).

Zgłoszenia przyjmujemy pod numerem Tel. (17) 2271-156. Szczegółowych informacjo udzielają osoby prowadzące zajęcia: Paulina Machowska, Izabela Halat-Wójcicka

Zaproszenie!

Specjaliści z Poradni Psychologiczni-Pedagogicznej w Kolbuszowej zapraszają pedagogów specjalnych na spotkanie w ramach sieci współpracy i samokształcenia. Grupa wsparcia  odbędzie się 2 listopada 2022r. o godz. 9. Osoby zainteresowane wzięciem udziału w spotkaniu proszone są o telefoniczne zgłoszenie do najbliższego piątku (28.10.2022r.) pod numerem telefony 17 2271 156.

Serdecznie zapraszamy!

Harmonogram porad i konsultacji

w ramach godzin dostępności

specjalistów Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Kolbuszowej

(obowiązuje od  5 września 2022r.)

 

 

 

L.P.

Imię i nazwisko

Dzień tygodnia

godziny

1.       

Jolanta Bystrek

wtorek

12:00 – 13:00

2.       

Dorota Frankiewicz

wtorek

14:00 – 15:00

3.       

Izabela Halat-wójcicka

poniedziałek

12:00 – 13:00

4.       

Marta Ludera

środa

11:00 – 12:00

5.       

Paulina Machowska

czwartek

11:00 – 12:00

6.       

Karolina Przybyło

środa

12:00 – 13:00

7.       

Agnieszka Ragan

środa

12:00 – 13:00

8.       

Halina Raszewska

czwartek

11:00 – 12:00

9.       

Marzena Selwa

czwartek

12:00 – 13:00

10.   

Agnieszka Tyczka

piątek

12:00 – 13:00

11.   

Beata  Zasowska

środa

12:00 – 13:00

12.   

Marta Zawadzka

poniedziałek

12:00 – 13:00

 

 

 

 

 

Zapraszamy rodziców dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w wieku przedszkolnym i szkolnym na drugie spotkanie  grupy wsparcia. Warsztaty  odbędą się 9 czerwca 2022 od godziny 9:30 w formie stacjonarnej – na terenie Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej w budynku starostwa, ul. 11-go listopada 10 Kolbuszowa.

Podczas spotkania porozmawiamy o wdrażaniu dzieci do obowiązków domowych, przestrzeganiu zasad oraz radzeniu sobie z nowymi dla nich sytuacjami.

Zainteresowane osoby prosimy o kontakt telefoniczny pod numerem telefonu 17 2271-156 lub mailowy Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. Zgłoszenia przyjmujemy do 7 czerwca 2022r. 

 Autyzm u dzieci - objawy autyzmu - PoradnikZdrowie.pl

Osoby prowadzące:

Izabela Halat – Wójcicka

Paulina Machowska

Justyna Pomykała

„Czy moje dziecko jest przygotowane do pójścia do pierwszej klasy”, „Czy poradzi sobie z nowymi obowiązkami?”, „Czy odnajdzie się wśród rówieśników?”
Takie pytania towarzyszą wielu rodzicom, których dzieci  mają rozpocząć naukę w klasie pierwszej. Diagnoza gotowości szkolnej przeprowadzona wśród dzieci 6-cio letnich, może pomóc rozwiać wątpliwości, dać wskazówki do dalszej pracy. Dziecko gotowe do podjęcia nauki w szkole powinno być na tyle dojrzałe, aby sprostać wymaganiom stawianym przez środowisko szkolne. Gotowość obejmuje sferę intelektualną, społeczno-emocjonalną i fizyczną. Analiza przygotowania dzieci do nauki w szkole jest zadaniem nauczycieli zgodnie z rozporządzeniem MEN (Dz. U. z 2009 r. Nr 4, poz. 17).  w sprawie podstawy programowej.   To od nich rodzice otrzymują diagnozę przedszkolną , wskazówki i zalecenia do ćwiczeń z dzieckiem.
Również specjaliści z naszej poradni (psycholodzy, pedagodzy, logopeda) przeprowadzają, na wniosek rodziców, diagnozę gotowości szkolnej. Robimy to na terenie naszej placówki lub w szkołach i przedszkolach.
W każdym roku jesteśmy w placówkach z naszego powiatu, aby przeprowadzić pogłębioną diagnozę dojrzałości szkolnej. W roku szkolnym 2021/22 pracownicy byli zaproszeni do czterech placówek, gdzie badaniami zostało objętych 46 dzieci z klas „O”.
Każdorazowo rodzice byli informowani o wynikach diagnozy i otrzymywali stosowne zalecenia.
Mamy nadzieję, że sześciolatki z radością rozpoczną od września naukę w pierwszej klasie.
W  kontekście tematu dojrzałości szkolnej ,ciągle aktualne wydają się słowa Janusza Korczaka:
„Nie zmuszaj dzieci do aktywności, lecz wyzwalaj ich aktywność. Nie każ myśleć, lecz twórz warunki do myślenia. Nie żądaj, lecz przekonuj. Pozwól dziecku pytać i powoli rozwijaj jego umysł tak, aby samo chciało wiedzieć …’’
                                                                                       
opracowała Marta Ludera - logopeda, surdopedagog

Strona 7 z 23