Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna
w Kolbuszowej
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna
w Kolbuszowej
previous arrow
next arrow
Slider

Aktualności

Szanowni Państwo


Przed nami kolejny rok szkolny.
Nauczycielom oraz pracownikom przedszkoli, szkół i placówek oświatowych życzymy energii, wytrwałości i satysfakcji płynącej z wykonywanej pracy. Rodzicom i opiekunom  jak najwięcej powodów do radości i dumy ze swoich dzieci i podopiecznych, a  dzieciom i uczniom sukcesów, zadowolenia i wielu okazji do rozwoju.

U progu nowego roku szkolnego, zapraszamy do zapoznania się z planowanymi działaniami naszej poradni.
W życzliwej i przyjaznej atmosferze udzielamy wsparcia dzieciom, młodzieży, rodzicom  i nauczycielom oraz instytucjom działającym na rzecz dziecka i rodziny.
Jesteśmy placówką publiczną, w której wizyty są nieodpłatne i nie wymagają skierowań. Rodzice mogą dokonywać rejestracji osobiście lub telefonicznie w godzinach od 7:30 do 15:30, pod numerem telefonu 17 2271 156. Podczas pierwszej wizyty wymagany jest numer pesel dziecka.

Oferujemy:
I. Diagnozowanie dzieci i młodzieży
Badania diagnostyczne:
psychologiczne
pedagogiczne
logopedyczne
procesów integracji sensorycznej
badania przesiewowe: „WIDZĘ”, „MÓWIĘ” i „SŁYSZĘ”  dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym,
dojrzałości szkolnej,
preferencji zawodowych,
specyficznych trudności w uczeniu się,
problemów wychowawczych i emocjonalnych,
dzieci szczególnie uzdolnionych,
inne.
II. Udzielanie bezpośredniej pomocy psychologiczno-pedagogicznej
Terapia psychologiczna:
Trudności, z którymi pracujemy dotyczą m.in.:
terapii zaburzeń emocjonalnych i psychosomatycznych oraz opóźnień rozwoju poznawczego dzieci i młodzieży:
nadpobudliwości psychoruchowej,
zaburzeń lękowych i adaptacyjnych,
moczenia nocnego,
nieśmiałości,
zaburzeń odżywiania,
uzależnień,
reakcji nerwicowych i depresyjnych,
zachowań suicydalnych,
opóźnień  w rozwoju poznawczym,    
autyzmu, w tym zespołu Aspergera,
zaburzeń integracji sensorycznej.
Terapia pedagogiczna:
korekcyjno-kompensacyjna - dla dzieci z nieharmonijnym rozwojem poszczególnych funkcji percepcyjno-motorycznych,
dydaktyczno-wyrównawcza - dla dzieci z zaległościami programowymi w nauce,
stymulująca - dla dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi:
ze specyficznymi trudnościami w nauce (czytaniu, pisaniu, liczeniu),
innych trudności rozwojowych i edukacyjnych,
ogólnorozwojowa dla dzieci w wieku przedszkolnym.
Terapia logopedyczna i neurologopedyczna:
wad wymowy,
zaburzeń rozwoju mowy,
jąkania,
mutyzmu,
opóźnionego rozwoju mowy,
wczesnej interwencji logopedycznej.
Inne:
Integracja sensoryczna
terapia EEG Biofeedback,
terapia tyflopedagogiczna,
wczesne wspomaganie rozwoju,
metoda Ruchu Rozwijającego W.Sherborn’e.
Metoda Krakowska
Terapia słuchu metodą Warnkego

Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana rodzicom:

„Warsztaty zwiększające kompetencje rodzicielskie” – cykl 14 dwugodzinnych spotkań dla rodziców (opiekunów),  które odbywać się będą od października w czwartki od 16:00 – 18:00 w pokoju 105 po wcześniejszych zapisach, Wykłady, prelekcje, szkolenia dostosowane do potrzeb i problemów środowiska (karta zgłoszenia w zakładce Druki do pobrania na stronie internetowej poradni)
cykl spotkań szkoleniowych:
- 17.11.2023r. Jak pomóc dziecku z autyzmem w radzeniu sobie z trudnym emocjami
-16.01. 2024r. Profilaktyka logopedyczna
-  marzec 2024r. Jak pracować z dzieckiem z zaburzeniami sensorycznymi.
- 20.05.2024r. Budowanie pozytywnego obrazu siebie u dziecka.
Pogadanki i pedagogizacja według zapotrzebowania podczas wywiadówek w szkołach,
Porady, konsultacje na terenie poradni lub w formie teleporady.


 Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana nauczycielom:
Konferencja dla nauczycieli przedszkoli i oddziałów przedszkolnych przy SP na temat dojrzałości szkolnej – 14 marca 2024r.
porady i konsultacje dla wychowawców,  pedagogów szkolnych, specjalistów oraz nauczycieli szkół, przedszkoli i placówek,
mediacje,
interwencja kryzysowa,
sieci współpracy i samokształcenia dla pedagogów i pedagogów specjalnych (spotkania – 2 razy w roku oraz praca na platformie edukacyjnej).
sieci współpracy i samokształcenia dla psychologów (spotkania – 2 razy w roku oraz praca na platformie edukacyjnej).
Szkolenia rad pedagogicznych
Porady, konsultacje na terenie poradni lub w formie teleporady.

III. Zajęcia grupowe w roku szkolnym 2023/2024
Zajęcia ćwiczące umiejętności społeczne z elementami TUS (nowość w tym roku szkolnym)
Zajęcia z terapii ręki i elementów integracji sensorycznej (nowość)
„Mali zdobywcy sukcesów” dla maluszków 2-4 latka wraz z rodzicami/opiekunami,
„Rosnę w górę” dla dzieci w wieku przedszkolnym (5-6 lat) z trudnościami w koncentracji uwagi,
„Trening pewności siebie” dla uczniów klas V – VII,
„Trening pamięci – sprawne półkule” dla  kl.IV – V,
„Uczę się panować nad sobą” dla dzieci z klas I i II szkoły podstawowej w trudnościami w koncentracji uwagi,
„Poznaję świat” dla dzieci w wieku 4 – 5 lat – ogólnorozwojowe,
„Zaczarowani bajką” dla uczniów nieśmiałych i lękowych z klas I i II szkoły podstawowej,
 „Sówki mądre główki” – dla uczniów zdolnych w wieku 10 lat (kl.III szkoły podstawowej),
„Krok po kroku w świecie zasad, emocji i komunikacji” – zajęcia rozwijające umiejętności społeczno-emocjonalne i komunikacyjne (kl.II – IV szkoły podstawowej),
„Z grafią za pan brat” dla uczniów klas I szkoły podstawowej,
Warsztaty edukacyjno-profilaktyczne na terenie szkół i placówek według potrzeb.

Zajęcia będą organizowane po zebraniu się grupy. Decyduje kolejność zgłoszeń.

IV. Organizujemy i prowadzimy wspomaganie przedszkoli, szkół i placówek w zakresie realizacji zadań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych.
Prosimy chętne szkoły o zgłoszenia do końca września tego roku. Decyduje kolejność wpływu. Zapraszamy zwłaszcza szkoły, które jeszcze nie korzystały z takiej formy wsparcia.

V. Prowadzimy doradztwo zawodowe. Co roku podejmujemy szereg działań w szkołach i na terenie naszej placówki, mających na celu pomoc uczniom w określeniu predyspozycji potrzebnych do wyboru szkoły lub zawodu. Diagnozujemy 200 – 300 osób i przeprowadzamy indywidualne rozmowy doradcze.  
Na terenie szkół odbywają się  :
- zajęcia warsztatowe ( poznawanie siebie i swoich preferencji zawodowych, aktualnego zapotrzebowania na rynku pracy itp.),
- grupowe badania predyspozycji zawodowych, a po nich indywidualne rozmowy doradcze (uczniowie klas ósmych szkół podstawowych, młodzież ze szkół ponadpodstawowych).
Na terenie poradni:
-pogłębiona diagnoza możliwości poznawczych, ilorazu inteligencji, cech osobowości, zainteresowań,
-indywidualne poradnictwo, rozpoznawanie rynku edukacyjnego pod kątem posiadanych predyspozycji i aktualnego stanu zdrowia

Szkoły, które są zainteresowane przeprowadzeniem doradztwa zawodowego, prosimy o zgłoszenia do końca grudnia 2023r.

Na terenie Poradni można umówić się na indywidualną konsultację, poradę czy rozmowę  z psychologiem, pedagogiem i logopedą (po uprzednim uzgodnieniu terminu).
Wszystkie informacje i ogłoszenia będą się ukazywać na bieżąco na naszej stronie internetowej www.poradnia.kolbuszowa.pl
Wszystkim życzymy zdrowia, poczucia bezpieczeństwa . Niech ten rok szkolny będzie czasem pomyślnej, życzliwej i owocnej współpracy.   
                                                                                                    Dyrektor i pracownicy

Dane kontaktowe :
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Kolbuszowej,
Ul. 11-go Listopada 10; 36-100 Kolbuszowa,
Tel. 17 2271 156, 691920909

 

Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Kolbuszowej zaprasza rodziców do wzięcia udziału w warsztatach mających na celu doskonalenie kompetencji rodzicielskich.

Zajęcia będą prowadzone od października b.r. w wymiarze 2 godzin tygodniowo, na terenie tutejszej poradni.

Szczegółowe informacje u prowadzących zajęcia: A. A. Ragan - psycholog i B. Zasowska - pedagog; tel. kontaktowy (17) 2271-156

 

Na konferencję zapraszają: Podkarpackie Centrum Edukacji Nauczycieli przy PZPW w Rzeszowie Oddział w Tarnobrzegu

oraz Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Kolbuszowej


Miejsce realizacji konferencji: siedziba Starostwa Powiatowego w Kolbuszowej ul. 11 Listopada 10; 36-100 Kolbuszowa
Udział w konferencji jest bezpłatny.

Program konferencji:

9:30 - 10:00    Rejestracja uczestników

10:00- 10:15   Rozpoczęcie konferencji

10:15- 10:45   Na jakie zagrożenia jesteśmy narażeni funkcjonując
w cyfrowym świecie – Andrzej Iskrzycki – PZPW
w Rzeszowie

10:45- 11:15   Prewencja kryzysów w obszarze zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży – Dorota Frankiewicz - Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Kolbuszowej

11:15- 11:45   Skutki prawne nieprzestrzegania zasad obowiązujących
w cyfrowej rzeczywistości –  asp. Beata Chmielowiec - Komenda Powiatowa Policji w Kolbuszowej

11:45 - 12:15  Przerwa kawowa

12:15 - 13:00  Podsumowanie konferencji - wnioski

16 maja bieżącego roku w Starostwie Powiatowym w Kolbuszowej odbyło się wręczenie nagród w konkursie fotograficznym dla szkół ponadpodstawowych "Mój Powiat w obiektywie" organizowanym przez PPP w Kolbuszowej, pod patronatem Starosty Kolbuszowskiego. Starosta Kolbuszowski Pan Józef Kardyś podziękował młodzieży za udział w konkursie i docenienie walorów i piękna najbliższej okolicy. Dyrektor PPP Pani Dorota Frankiewicz również pogratulowała nagrodzonym i wyróżnionym oraz wszystkim uczestnikom. Zainteresowani mieli możliwość obejrzenia wystawy nadesłanych na konkurs prac.

Nagrodzeni to:

I miejsce - Wiktoria Kluk, kl. I A LO Kolbuszowa

II miejsce - Agnieszka Dziewic, kl. III aez ZSA-E Werynia

III miejsce - Krzysztof Gola, kl. II et ZSA-E Werynia.

Wyróżnienie:

Julia Sudoł, kl. I LO Kolbuszowa

Julia Iskra, kl. III aez ZSA-E Werynia

Agnieszka Ozimek, kl. I a LO Kolbuszowa

Olgierd Malec, kl. II et, ZSA-E Werynia.

Nagrodzonym i wyróżnionym gratulujemy, a uczestnikom i opiekunom dziękujemy. Zapraszamy do udziału w kolejnych edycjach.           

 

W dniu 20.04.2023 r. odbyło się kolejne spotkanie pedagogów specjalnych i pracowników poradni. Zgodnie z diagnozą potrzeb podczas spotkania poruszono temat efektywnej współpracy z rodzicami.

Analizowano następującą problematykę:

  • jak przygotować się do spotkania z rodzicami i budować w nich poczucie ważności oraz wsparcia,
  • co zrobić, by współpraca z rodzicem przebiegała z oczekiwanym skutkiem,
  • co może spowodować nieprawidłowo prowadzona rozmowa.

Uczestnicy spotkania dzielili się swoimi doświadczeniami, spostrzeżeniami i uwagami w omawianym obszarze. Wspólnie wypracowano wnioski i wskazówki, które będą pomocne w codziennej pracy dydaktyczno-wychowawczej.

Prowadzące spotkanie przypomniały również o formach pracy na platformie www.doskonaleniewsieci.pl i umieszczonych materiałach edukacyjnych.

Koordynatorki

M. Ludera

M. Zawadzka

Poradnia włączyła się w inicjatywę zorganizowania razem z kolbuszowską policją działań profilaktycznych o nazwie: "Nie chcę, nie muszę". Ich celem jest m.in. rozwijanie u młodzieży postawy asertywnej wobec zjawisk patologicznych. Nasz psycholog - Agnieszka Anna Ragan - wygłosiła prelekcję  dla uczniów w zakresie przeciwdziałania zjawiskom uzależnień alkoholowych, narkotykowych i nikotynowych oraz prowadziła ćwiczenia z asertywności. Więcej informacji znajduje się tutaj:  https://korsokolbuszowskie.pl/wiadomosci/kolbuszowscy-policjanci-przeciwko-patologii-i-uzywkom-mundurowi-spotkali-sie-z-uczniami-zst-kolbuszowa-zdjecia/uzW8aglAuN8wUP5fbw4N

 

2 kwietnia to Światowy Dzień Świadomości Autyzmu. Został on ustanowiony w 2008 r. Jego celem jest propagowanie wiedzy na temat autyzmu i budowanie wrażliwości społecznej w tym zakresie.

Autyzm jest zaburzeniem rozwoju związanym z nieprawidłowym funkcjonowaniem układu nerwowego.Pierwsze sygnały autyzmu mogą pojawić się przed 3 rokiem życia. Zdarza się jednak, że już w okresie niemowlęcym rodzice zauważają, że ich dziecko rozwija się inaczej. Symptomy mogące sugerować zaburzenia ze spektrum autyzmu przyjmują różną postać. Nie istnieje całościowy wzorzec zaburzeń, jednak rodzice powinni zwrócić szczególną uwagę na niektóre zachowania dziecka. Zaniepokojeni rodzice bardzo często pytają, jak rozpoznać pierwsze sygnały autyzmu?

Pierwsze objawy autyzmu (u dzieci przed 3. rokiem życia)

Oznaki autyzmu można zaobserwować już u niemowląt i dzieci do trzeciego roku życia. Za takie pierwsze symptomy na wczesnym etapie rozwoju uważane są trudności z nawiązaniem i utrzymaniem kontaktu wzrokowego, niechęć do przytulania się czy brak uśmiechu na widok opiekuna (ograniczenie mimiki). Sygnałem zaburzenia może być również niereagowanie na głos rodziców oraz brak zainteresowania innymi dziećmi. Niepokojącym objawem w pierwszych latach życia dziecka jest także niedzielenie uwagi (niepodążanie za wzrokiem osoby dorosłej) i niewskazywanie palcem na przedmioty czy sytuacje, które budzą zainteresowanie.

Pierwszym z sygnałów na które rodzic powinien zwrócić uwagę może być brak gaworzenia. Jest to obszar, który warto monitorować, ponieważ zaburzony rozwój mowy może mieć inne podłoże, jednak często zdarza się, że towarzyszy spektrum autyzmu. Poza brakiem początków mowy, może być to także uboga mimika i rzadkie okazywanie emocji. Rodzice dzieci, u których później zdiagnozowano autyzm, często wspominają, że już w okresie niemowlęcym zdarzały się sytuacje gdy dziecko błądziło wzrokiem i sprawiało wrażenie nieobecnego.

Symptomy mogące predysponować do zaburzeń ze spektrum autyzmu mogą być widoczne podczas prób zaangażowania dziecka w zabawę lub inne wspólne aktywności, zarówno przez rodziców, jak i rówieśników. Sygnałem mogącym sugerować zaburzenia ze spektrum autyzmu może być brak reakcji dziecka na podawaną zabawkę lub pokazywany przedmiot. Powtarzająca się sytuacja, gdy dziecko nie będzie zainteresowane, powinna skłonić rodziców do zbadania, z czego wynika brak entuzjazmu u dziecka.

Kolejnym aspektem wartym uwagi jest obserwacja w jaki sposób dziecko bawi się gdy przebywa samo. Należy zwrócić uwagę czy zdarzają się sytuacje, gdy zabawa przebiega w ten sam sposób, tą samą zabawką przez wiele godzin. Zazwyczaj dzieci szybko nudzi zajmowanie się jedną czynnością przez dłuższy czas. Podejrzenia może wzbudzić sytuacja, gdy dziecko dobrze czuje się wykonując rutynowe czynności. Jeżeli dziecko przez kilka godzin wykonuje tą samą czynność, warto porozmawiać o tym ze specjalistą.Równie ważnym symptomem, który może świadczyć o spektrum autyzmu, jest wpatrywanie się w jeden punkt przez długi czas. Dzieci z autyzmem lubią powtarzające się czynności. Może to być wielogodzinne wpatrywanie się w wskazówki zegara, pranie w pralce czy wycieraczki samochodu.

Widoczne symptomy, mogące sugerować zaburzenia ze spektrum autyzmu często zostają zauważone, gdy dziecko zaczyna nawiązywać pierwsze formy kontaktu z innymi.Niektóre dzieci z autyzmem nie przywiązują się do osób, które cyklicznie pojawiają się w domu. Na pierwszy rzut oka, wygląda to jakby ignorowało przyjazd babci czy cioci, ale w rzeczywistości może to być sygnał zaburzeń.Warto zwrócić uwagę, czy dziecko niezbyt lubi dotyk lub wręcz nie pozwala dotykać swojej osoby. U nieco starszych dzieci, które umieją już wypowiadać pierwsze słowa, a mimo tego nie widzą chęci i potrzeby w nawiązywaniu kontaktu i przeprowadzaniu pierwszych prób rozmów, może to być wynikiem pierwszych sygnałów zaburzonych interakcji społecznych.Zdarza się, że dzieci z autyzmem powielają cały czas usłyszany w telewizji komunikat, np. w formie sloganu reklamowego. Zdania powtarzane są w kółko, bardzo często bez sensu i odpowiedniego kontekstu

Należy również zwrócić uwagę na zachowania stereotypowe, które mogą wyglądać jak machanie rękami bez przyczyny lub kręcenie się w kółko przez dłuższy czas. Zachowania te są dość specyficzne, a rodzice są w stanie zauważyć czy jest to chwilowa zabawa czy cyklicznie powracająca, nieuzasadniona czynność. Warto zwrócić uwagę na takie szczegóły jak przywiązywanie się do przedmiotów codziennego użytku. Co prawda większość osób miała w dzieciństwie ulubiony kubek, talerz czy zabawkę, natomiast niepokojącym sygnałem mogą być sytuacje, gdy dziecko akurat nie może z tych przedmiotów skorzystać. Nie powinno reagować nadmiernym gniewem, agresją czy paniką. Każde takie zachowanie może sugerować zaburzenie ze spektrum autyzmu. Warto także obserwować nawyki i przyzwyczajenia dziecka. Niepokojąca może być nieadekwatna do sytuacji reakcja, gdy np. ominiemy podczas powrotu do domu charakterystyczne miejsce lub wydarzy się coś nieprzewidzianego, może to być jednym z sygnałów charakterystycznych dla dzieci z autyzmem.

Kolejnym aspektem, na który warto zwrócić uwagę są nietypowe lub intensywne reakcje na dźwięki, zapachy, faktury, światło lub inne bodźce np. zakrywanie uszu i płacz w reakcji na zwykłe dźwięki, unikanie dotyku, domaganie się jedzenia tylko jednego rodzaju pokarmów, duża niechęć do dotykania niektórych powierzchni – piasku, plasteliny, mokrych chusteczek itd.

 Autyzm – objawy u dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym

W związku ze zwiększaniem się trudności zadań społecznych, objawy u dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym stają się bardziej widoczne i łatwiej je diagnozować. Zalicza się do nich m.in.

  • brak zainteresowania zabawami grupowymi lub dziwaczny sposób nawiązania kontaktów społecznych,
  • schematyczne, mało kreatywne zabawy, brak tzw. zabawy funkcjonalnej (opartej na wyobraźni i naśladowaniu),
  • brak rozumienia sytuacji i zasad społecznych,
  • ograniczone rozumienie mowy,
  • brak umiejętności podtrzymywania rozmów,
  • naleganie na niezmienność w środowisku, opór przed zmianami, reagowanie na zmiany lękiem czy wybuchami złości,
  • zaabsorbowanie pojedynczymi szczegółami, cechami przedmiotu lub problemami,
  • koncentracja na jednym lub kilku szczególnych, wąskich zainteresowaniach,
  • mechaniczny sposób uczenia się (bez zrozumienia),
  • trudności w zakresie myślenia abstrakcyjnego oraz porządkowania i przetwarzania informacji,
  • brak umiejętności przypisania innym stanów psychicznych,
  • nadmierna impulsywność i aktywność, rzadkie używanie gestów,
  • stereotypowe ruchy (np. trzepotanie rękami, klaskanie, kołysanie się czy chodzenie w kółko),
  • nadwrażliwość lub obniżona wrażliwość na bodźce zmysłowe,
  • niezwykłe zainteresowanie bodźcami sensorycznymi (np. nadmierne obwąchiwanie lub dotykanie przedmiotów, fascynacja obracającymi się obiektami).

Wszystkie wspomniane wyżej przykłady mogą się pojawić u dzieci z autyzmem, ale są to tylko przykłady zachowań i sytuacji, które ze względu na indywidualność każdego zaburzenia, mogą przybierać zupełnie inną formę i należy je rozpatrywać jedynie w kategoriach wskazówki o tym jak rozpoznać sygnały autyzmu.Spektrum autyzmu charakteryzuje się dużym zróżnicowaniem zaburzeń, które mogą objawiać się w bardzo indywidualny sposób. Warto mieć na uwadze, że wystąpienie pojedynczych z wymienionych przez nas sygnałów, nie oznacza jeszcze autyzmu, ponieważ trudność diagnozy polega również na wykluczeniu innych, podobnych zaburzeń.

Drogi Rodzicu, jeśli niepokoi Cię rozwój Twojego dziecka, warto zgłosić się do Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej albo skontaktować się z organizacjami pozarządowymi czy ośrodkami prowadzącymi terapię dzieci z autyzmem. Tam będziesz mógł podzielić się obawami ze specjalistą, wyjaśnić wątpliwości i w razie potrzeby zostaniesz pokierowany na dalszą diagnozę.

 

Paulina Machowska

Justyna Pomykała

    Doradztwo zawodowe jest jednym ze statutowych zadań poradni. Co roku podejmujemy szereg działań w szkołach i na terenie naszej placówki, mających na celu pomoc uczniom w określeniu predyspozycji potrzebnych do wyboru szkoły lub zawodu. Diagnozujemy 200 – 300 osób i przeprowadzamy indywidualne rozmowy doradcze.  
Na terenie szkół prowadzimy :
zajęcia warsztatowe ( poznawanie siebie i swoich preferencji zawodowych, aktualnego zapotrzebowania na rynku pracy itp.),
grupowe badania predyspozycji zawodowych, a po nich indywidualne rozmowy doradcze (uczniowie klas ósmych szkół podstawowych, młodzież ze szkół ponadpodstawowych).
Na terenie poradni:
pogłębiona diagnoza możliwości poznawczych, ilorazu inteligencji, cech osobowości, zainteresowań,
indywidualne poradnictwo, rozpoznawanie rynku edukacyjnego pod kątem posiadanych predyspozycji i aktualnego stanu zdrowia.

Więcej o doradztwie w zakładce „Do poczytania”
Zachęcamy do skorzystania z naszej oferty.
Izabela Halat – Wójcicka
Beata Zasowska

Rozpoczęliśmy kolejny rok zadań w ramach Wiodącego Ośrodka Koordynacyjno-Rehabilitacyjno-Opiekuńczego.
W 2022 roku, począwszy od maja , kompleksowym wspomaganiem w ramach zadań WOKRO objęto dziesięcioro dzieci, ze zdiagnozowaną niepełnosprawnością lub zagrożonych niepełnosprawnością, w wieku od 2  do 6 roku życia. Dzieci mieszkają na terenie powiatu kolbuszowskiego. Łącznie zrealizowano 307 godzin bezpośredniej pracy z dzieckiem i rodzicem.  Prowadzono terapię psychologiczną, pedagogiczną, logopedyczną, zajęcia z oligofrenopedagogiem, specjalistami z zakresu wczesnego wspomagania rozwoju i z zakresu autyzmu.  Czworo dzieci korzystało z fizjoterapii, w wymiarze 96 godzin.  Działania w ramach ośrodka monitoruje dyrektor poradni, w ramach zadań własnych. Zespoły prowadzoną dokumentację  potwierdzającą realizację zadań, zgodnie z przepisami prawa oświatowego, dotyczącymi WWRD.  
Na terenie poradni raz w miesiącu można skorzystać z Punktu Konsultacyjnego dla rodziców, nauczycieli i specjalistów pracujących z małymi dziećmi.
Poradnia dysponuje specjalistycznymi pomocami terapeutyczno-dydaktycznym,  salą doświadczania światła, zakupiono również wyposażenie do diagnozy i terapii Integracji Sensorycznej.
Specjaliści uczestniczą również w licznych kursach i szkoleniach, doskonaląc i wzbogacając swój warsztat pracy.
Obecnie rozpoczynamy kolejny rok pracy. Rodziców zaniepokojonych rozwojem swoich dzieci,   zainteresowanych wskazówkami dotyczących sposobów usprawniania dziecka w warunkach domowych oraz potrzebujących wsparcia emocjonalnego., zapraszamy do naszej poradni, w godzinach otwarcia. Informacje można uzyskać również telefonicznie pod numerem 17-2271-156. Terminy przyjęć w ramach Punktu Konsultacyjnego można znaleźć na stronie internetowe; www.poradnia.kolbuszowa.pl

 Z nowym rokiem wznawiamy dyżury w Punkcie Konsultacyjnym. Na rodziców/ opiekunów małych dzieci i nauczycieli czekają specjaliści pracujący w naszej poradni, którzy oferują swoją pomoc, wiedzę i doświadczenie.

Porady i konsultacje dla rodziców dotyczą:

  • Rozwoju dziecka
  • Zaburzeń rozwojowych
  • Trudności edukacyjnych
  • Trudności wychowawczych

Porady i konsultacje dla nauczycieli/wychowawców/specjalistów dotyczą:

  • Udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej
  • Trudności edukacyjnych lub wychowawczych
  • Zwiększenia kompetencji w obszarze pomocy dziecku i rodzinie

W ramach punktu można skorzystać z osobistej wizyty po wcześniejszym umówieniu się lub teleporady.

Rejestracja (17 2271-156)  lub 6919290909

 terminy konsultacji:

  • 12 stycznia 2023 r. – Marta Zawadzka, w godz. 10:00 – 12:00
  • 14 lutego 2023 r. – Beata Zasowska, w godz. 10:00 – 12:00
  • 14 marca 2023 r. – Paulina Machowska, w godz. 10:00 – 12:00
  • 12 kwietnia 2023 r. – Marzena Selwa, w godz. 10:00 – 12:00
  • 16 maja 2023 r. – Jolanta Bystrek, w godz. 10:00 – 12:00
  • 14 czerwca 2023 r. – Agnieszka Ragan, w godz. 10:00 – 12:00

Strona 6 z 23