Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna
w Kolbuszowej
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna
w Kolbuszowej
previous arrow
next arrow
Slider

Aktualności

Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna i Starostwo Powiatowe w Kolbuszowej ogłaszają konkurs plastyczny dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych.

Konkurs włączony jest w obchody „Dnia Bezpiecznego Internetu 2018r.”

Tematem  przewodnim jest hasło „Tworzymy kulturę szacunku w sieci”

 

Regulamin konkursu:

I. Organizatorzy:

  1. Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Kolbuszowej
  2. Starostwo Powiatowe w Kolbuszowej

 

II. Temat konkursu:

„Bezpieczny Internet”

 

III. Cele konkursu:

  • Promowanie wśród uczniów postaw bezpiecznego korzystania z Internetu,
  • Zachęcanie do właściwych zachowań wobec zagrożeń płynących z Internetu,
  • Budowanie poczucia odpowiedzialności za swoje postępowanie w sieci,
  • Integrowanie środowisk młodzieżowych w zakresie profilaktyki poprzez wykonanie prac plastycznych propagujących bezpieczny Internet,
  • Pozyskanie nowych pomysłów o charakterze prozdrowotnym do działań informacyjno-edukacyjnych.

 

IV.Zasady uczestnictwa:

  • Szkoły mogą wysyłać nie więcej niż 10 prac,
  • W ramach konkursu mogą zostać przygotowane prace plastyczne w dowolnej technice, w formacie  A3,
  • Termin nadsyłania prac do 28 marca 2018r. (środa),
  • Praca konkursowa powinna być autorskim pomysłem uczestnika,
  • Każda praca powinna być podpisana imieniem nazwiskiem autora, nazwą szkoły i klasy,
  • Każdy uczestnik może zgłosić do konkursu jedną pracę,
  • Nadesłane prace zostaną ocenione przez komisję, którą wyłonią organizatorzy,
  • Kryteria oceny:
  • Zgodność z tematem,
  • Indywidualny i twórczy sposób wypowiedzi,
  • Oryginalność środków wyrazu,
  • Estetyka pracy
  • Wyłonienie zwycięzców nastąpi 12 kwietnia 2018r. Zostanie wówczas ogłoszona lista laureatów.

 

Serdecznie zapraszamy!

Od 2004 roku w 45. krajach na świecie, w tym również w Polsce, Dzień Bezpiecznego Internetu był dotychczas (luty 2018) obchodzony jedenastokrotnie. To utworzone z inicjatywy Komisji Europejskiej (w ramach programu "Safer Internet") święto jest obchodzone w całej Europie w pierwszej połowie lutego. Ma ono na celu zwrócenie uwagi na kwestię bezpiecznego dostępu dzieci i młodzieży do zasobów internetowych.  W 2018 roku to wydarzenie przypada na dzień 6 lutego, jego motto brzmi: „Dzień Bezpiecznego Internetu: tworzymy kulturę szacunku w sieci”. Głównym celem jest to, by dzieci i młodzież nie były narażone na niebezpieczeństwa w trakcie korzystania z zasobów internetowych.

W Polsce Dzień Bezpiecznego Internetu organizowany jest przez Fundację Dzieci Niczyje oraz NASK, odpowiedzialne za realizację programu "Safer Internet" w Polsce.

Co roku organizatorzy zachęcają szkoły, organizacje pozarządowe, firmy i prywatne osoby do realizowania przez cały luty lokalnych inicjatyw na rzecz bezpieczeństwa młodych internautów. Do akcji rokrocznie przyłącza się także i cała Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Kolbuszowej.

Zapraszamy chętne dzieci do udziału w zajęciach przeznaczonych dla uczniów zdolnych w wieku 9-10 lat (trzecia klasa szkoły podstawowej). Będą trwały od lutego do czerwca 2018r. Odbywać się będą w każdy wtorek w godz. 15:00 - 16:00 w poradni (sala 105, budynek starostwa). Grupa będzie liczyć około 15 dzieci (decyduje kolejność zgłoszeń).

Celem zajęć jest wyzwalanie i rozwijanie aktywnosci twórczej dzieci. W programie m.in.następujące bloki tematyczne:

  • rozwijanie zdolności poznawczych,
  • stymulowanie myślenia twórczego,
  • kształtowanie pozytywnej samooceny,
  • wdrażanie technik skutecznego uczenia się,
  • pobudzanie giętkości i płynności słownej.

Na pierwsze zajęcia zapraszamy dzieci z rodzicami 13 lutego 2018r.

Kontakt tel. (17) 2271 156 lub osobiście w sekretariacie poradni.

Zgodnie z nową koncepcją doradztwa zawodowego,w działania wspierające uczniów w zakresie przygotowania ich do wyboru kierunku kształcenia i zawodu,powinni być zaangażowani wszyscy:

• pracownicy pedagogiczni pracujący z uczniem,

• specjaliści pracujący z uczniem (w tym doradcy zawodowi),

• instytucje zajmujące się kształtowaniem kariery zawodowej.

Obniżony został  wiek odbiorców systemu doradztwa zawodowego, który uzasadniony jest licznymi koncepcjami rozwoju zawodowego, zgodnie z którymi, wybór zawodu lub ścieżki kształcenia nigdy nie jest jednorazowym aktem. Jest to proces rośnięcia i uczenia się.

Według koncepcji D. E. Supera rozwój zawodowy człowieka składa się z pięciu stadiów, a pierwszy przypada już na wiek 4 – 10 lat, stąd tak ważne jest, aby proces wspierania dzieci w zakresie wyboru zawodu lub ścieżki kształcenia, miał miejsce już od najmłodszych lat.

    

Strategia stałego uczenia się  zakłada, że życie wymaga umiejętności podejmowania ważnych decyzji zaczynając od wyboru szkoły ponadpodstawowej, kierunku studiów, decyzji o wyborze miejsca pracy, sposobie podnoszenia swoich kwalifikacji, aż do ewentualnych decyzji o zmianie zawodu. Umiejętności te kształtuje się już od najmłodszych lat, począwszy od zajęć przedszkolnych.

Preorientacja zawodowa

• wprowadzana już w przedszkolu podczas bieżącej pracy z uczniem,

• wykorzystująca podstawy pedagogiki zabawy,

• koncentruje się na poznaniu własnych zasobów, poznaniu zawodów i środowiska pracy,

• realizowana w formie zabaw w naśladownictwo, zabaw konstrukcyjno-manipulacyjnych, zabaw badawczych, zespołowych, gier

  Orientacja zawodowa

• obejmuje dzieci w klasach 1-3 oraz 4-6,

• realizowana podczas bieżącej pracy z uczniem,

• dotyczy poszerzania wiedzy w zakresie:

• nt. metodologii uczenia się,

• radzenia sobie ze stresem,

• treningu twórczego myślenia,

• komunikacji, asertywności,

• współpracy w grupie,

• podejmowania decyzji,

• wiedzy o zawodach i środowisku pracy

 

Doradztwo zawodowe

• dla uczniów klas 7 i 8 oraz szkół ponadpodstawowych,

• organizowane w formie zajęć z zakresu doradztwa zawodowego oraz zajęć związanych z wyborem kierunku kształcenia i zawodu realizowanych w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej,

• cele ukierunkowane na:

-przygotowanie młodzieży do podjęcia trafnych decyzji edukacyjno-zawodowych, wyboru szkoły i zawodu zgodnych z zainteresowaniami i uzdolnieniami oraz do roli pracownika na współczesnym rynku pracy,

-radzenia sobie z ciągłymi zmianami,

-kształtowanie proaktywnych postaw we współczesnym świecie.

          Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna w Kolbuszowej udziela pomocy w wyborze kierunku kształcenia i zawodu oraz planowaniu kształcenia oraz kariery zawodowej bezpośrednio uczniom, młodzieży i ich rodzicom. Pomoc ta polega w szczególności na planowaniu i realizacji zadań z zakresu doradztwa zawodowego.  Te formy pomocy są prowadzone przez naszą placówkę od wielu lat.

         W bieżącym roku szkolnym badania predyspozycji zawodowych uczniów klas trzecich gimnazjów z terenu powiatu kolbuszowskiego i indywidualne rozmowy po przeprowadzonych przez doradcę zawodowego Beatę Zasowską i psychologa Izabelę Halat-Wójcicką miały miejsce w : Raniżowie(63 osoby), Widełce(23 osoby), Woli Raniżowskiej(22 osoby), Kupnie (36 osób), Niwiskach (48 osób), Majdanie Królewskim (60 osób). Planowane są kolejne wizyty w SP nr1 i SP nr2 w Kolbuszowej oraz w Trzęsówce i Dzikowcu.

       Psycholog Jolanta Bystrek dla uczniów klasy VIIb SP nr 2 w Kolbuszowej przeprowadziła zajęcia warsztatowe nt. „Pracuję nad sobą i kształtuję swój charakter”. W spotakaniu wzięło udział 24 uczniów. Kontynuacja tych zajęć ukierunkowanych na kształtowanie właściwych postaw psychospołecznych zaplanowana jest w lutym.

Uczniowie szkół ponadgimnazjalnuch  korzystają z rozmów indywidualnych z zakresu  doradztwa zawodowego po badaniach testem „Osobowości i zainteresowań”. Miał to miejsce w klasach trzecich technikum w ZST im. Bohaterów Września 1939r. w Kolbuszowej i ZSA-E im.Komisji Edukacji Narodowej w Weryni oraz w klasach drugich LO im. Janka Bytnara w Kolbuszowej.  Z uwagi na dużą ilość chętnych badania i rozmowy prowadziły panie psycholog : Jolanta Bystrek, Izabela Halat-Wójcicka, Justyna Pomykała i Agnieszka Tyczka.

       Spotkania te cieszą się dużym zainteresowaniem młodzieży, szczególnie tych uczniów, którzy do tej pory nie mieli okazji doświadczyć diagnozy psychologicznej i porozmawiać o swoich decyzjach edukacyjno-zawodowych ze specjalistami.

 

  

 

  

Informujemy, że  1 grudnia 2017r  między Powiatem Kolbuszowskim a Ministerstwem Edukacji Narodowej zostało podpisane porozumienie na realizowanie przez naszą poradnię zadań, z zakresu administracji rządowej, wynikających z programu kompleksowego wsparcia dla rodzin „ Za życiem”.  Na obszarze naszego powiatu pełnimy rolę Wiodącego Ośrodka Koordynacyjno – Rehabilitacyjno – Opiekuńczego (WOKRO). Działalność WOKRO przewidziana jest na 5 lat (2017 – 2021).

Do zadań Ośrodka  należy (Podstawa prawna: Rozporządzenie MEN z dnia 5 września 2017 w sprawie szczegółowych zadań wiodących ośrodków koordynacyjno-rehabilitacyjno-opiekuńczych):

1) udzielanie rodzicom specjalistycznej informacji dotyczącej problemów rozwojowych dziecka;

2) wskazanie właściwych dla dziecka i jego rodziny form kompleksowej, specjalistycznej pomocy, w szczególności: rehabilitacyjnej, terapeutycznej, fizjoterapeutycznej, psychologicznej, pedagogicznej i logopedycznej;

3) wskazanie jednostek udzielających specjalistycznej pomocy dzieciom; 

4) koordynowanie korzystania z usług specjalistów dostępnych na obszarze powiatów, w tym:

a) zbieranie i upowszechnianie informacji o usługach i świadczących je specjalistach,

b) prowadzenie akcji informacyjnych,

c) monitorowanie działań związanych z udzielaniem pomocy dzieciom i ich rodzicom.

4. Organizuje wczesne wspomaganie rozwoju dziecka na warunkach i w formach określonych w przepisach oświatowych, w wymiarze do 5 godzin tygodniowo dla danego dziecka oraz – w zależności od potrzeb dziecka – dodatkowe usługi terapeutów, fizjoterapeutów, psychologów, pedagogów, logopedów i innych specjalistów;
 

Wspieramy rodziców i dzieci od chwili wykrycia niepełnosprawności lub zagrożenia niepełnosprawnością do podjęcia nauki w szkole, ze szczególnym uwzględnieniem dzieci do 3 roku życia.

Wszelkie dodatkowe informacje można uzyskać w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej, ul. 11 Listopada 10, tel. 172271 156

Rodzicu !!! Jeżeli niepokoi Cię rozwój Twojego dziecka, zgłoś się na konsultacje.

Wcześnie podjęta interwencja przynosi najlepsze efekty.

Zapytanie ofertowe dotyczące zatrudnienia specjalistów:

Terapeuty wspomagającego -fizykoterapeuty

do realizacji zadań wiodącego ośrodka koordynacyjno-rehabilitacyjno-opiekuńczego na obszarze powiatu kolbuszowskiego, określonych w art. 90v ust. 4 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty oraz w rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 5 września 2017 r. w sprawie szczegółowych zadań wiodących ośrodków koordynacyjno-rehabilitacyjno-opiekuńczych (Dz.U. poz. 1712).

I.Dane zamawiającego:

Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Kolbuszowej

ul. 11 Listopada 10

36-100 Kolbuszowa

tel. 17 2271 156

e-mail:Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Zamówienie finansowane jest z budżetu Państwa w ramach realizacji zadań z zakresu administracji rządowej, wynikających z programu kompleksowego wsparcia dla rodzin „Za życiem” stanowiącego załącznik do uchwały nr 160 Rady Ministrów z dnia 20 grudnia 2016 r. w sprawie programu kompleksowego wsparcia dla rodzin „Za życiem” (M.P. poz. 1250)

 

II Informacje ogólne:

 

  1.  Każdy Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę.
  2.  Treść oferty musi odpowiadać treści zapytania ofertowego.
  3.  Wykonawca ponosi wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty, niezależnie od wyniku postępowania.
  4.  Zamawiający nie zezwala na składanie ofert częściowych.

 

 

III. Opis przedmiotu zamówienia

Kod CPV 80000000-4 – Pełna nazwa: usługi edukacyjne i szkoleniowe

1.Przedmiotem zamówienia jest realizacja zadań wiodącego ośrodka koordynacyjno-rehabilitacyjno-opiekuńczego na obszarze powiatu , określonych w art. 90v ust. 4 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty oraz w rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 5 września 2017 r. w sprawie szczegółowych zadań wiodących ośrodków koordynacyjno-rehabilitacyjno-opiekuńczych (Dz.U. poz. 1712) przez specjalistów:

  1. fizjoterapeutów
  2. terapeutów integracji sensorycznej
  3. psychologów
  4. logopedów
  1. Głównym celem ośrodków koordynacyjno-rehabilitacyjno-opiekuńczych jest udzielanie kompleksowego wsparcia rodzinom z dziećmi niepełnosprawnymi oraz zagrożonymi niepełnosprawnością
  2. Usługa będzie wykonywana na podstawie umowy/porozumienia.

 

  1. Zadania specjalistów

 

  1. udzielenie rodzicom w oparciu o diagnozę wielospecjalistyczną, specjalistycznej informacji dotyczącej problemów rozwojowych dziecka
  2. wskazywanie dla dziecka i jego rodziny form kompleksowej, specjalistycznej pomocy oraz jednostek tej pomocy udzielających
  3. prowadzenie zajęć z zakresu wczesnego wspomagania rozwoju dziecka stosownie do potrzeb psychofizycznych i rozwojowych dziecka oraz, w zależności  od potrzeb dziecka, dodatkowych usług specjalistów
  4. udzielanie dzieciom i ich rodzinom kompleksowej pomocy od chwili wykrycia zagrożenia niepełnosprawnością ze szczególnym uwzględnieniem dzieci do 3 roku życia
  5. opracowanie diagnozy funkcjonalnej na początku świadczenia usługi na jej zakończenie
  6. opracowanie programu terapii
  7. praca w zespole do spraw wczesnego wspomagania i realizacja ustaleń wypracowanych przez zespół
  8. prowadzenie zleconej dokumentacji, w tym dzienników zajęć
  9. zapewnienie pomocy dydaktycznych i terapeutycznych niezbędnych dla realizacji wspomagania, a którymi nie dysponuje Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Bielsku Podlaskim
  10. poinformowanie rodziców o źródłach finansowania realizacji programu „Za życiem”

 

6. Czas pracy poszczególnych specjalistów będzie ustalony zgodnie z potrzebami psychofizycznymi, rozwojowymi dzieci i ich rodzin. Ogółem na realizację zadań fizjoterapeuty przeznaczono w 2017r.- 6 godzin a w 2018r.- 52 godziny.

 

 

IV. Wymagany termin wykonania zamówienia:

 

Zamawiający wymaga , aby przedmiot został zrealizowany w terminie: 18.12.2017r. - 31.12.2018r.

 

V. Oferta powinna zawierać:

  1. Ofertę cenową – załącznik

2.  Oświadczenie Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu- załącznik

VI. Miejsce i termin składania ofert: Ofertę można złożyć e-mailem, adres e- mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., osobiście w sekretariacie placówki w godz.7.30 – 15.30 lub listownie na adres placówki. w terminie do dnia 15 grudnia 2017r., do godziny 12.00 czasu lokalnego.

Otwarcie ofert nastąpi w dniu 15 grudnia 2017 r., o godzinie 12.30 czasu lokalnego.

Oferta złożona po terminie zostanie zwrócona Wykonawcy bez otwierania, po upływie terminu przewidzianego na wniesienie odwołania.

VII. Warunki udziału w postępowaniu:

O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:

1. Zaoferują przedmiot zamówienia zgodny z wymogami Zamawiającego określonymi w niniejszym dokumencie.

2. Znajdują się w sytuacji organizacyjnej, prawnej i ekonomicznej zapewniającej wykonanie zamówienia.

3. Nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie przepisów prawa polskiego.

4. Spełniają warunki bezstronności i niezależności w stosunku do Zamawiającego –              z możliwości realizacji zamówienia wyłączone są podmioty, które powiązane są z Zamawiającym lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu Zamawiającego lub osobami wykonującymi w imieniu Zamawiającego czynności związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem procedury wyboru Wykonawcy osobowo lub kapitałowo, w szczególności poprzez:

- uczestnictwo w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej,

- posiadanie udziałów lub co najmniej 10% akcji,

- pełnienie funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika,

- pozostawanie w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa lub powinowactwa w linii bocznej do drugiego stopnia lub w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli.

 

VIII. Kryteria, którymi będzie kierował się Zamawiający przy składaniu ofert oraz sposób oceny ofert. 

  1. Przy wyborze oferty Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami i ich znaczeniem:
  2. CENA  brutto (za jedną godzinę wykonywania usługi) - 80 %,
  3. Udokumentowane doświadczenie w prowadzeniu zajęć wspomagających dziecko niepełnosprawne, zagrożone niepełnosprawnością oraz jego rodzinę  - 10 % (10 pkt)
  4. Doświadczenie praktyczne w zawodzie nauczyciela – terapeuty wspomagającego lub fizjoterapeuty w placówce oświatowej – 10 % ( max.10 pkt)
    1. Maksymalna ilość punktów, jaką Wykonawca może uzyskać w wyniku oceny według w. w. kryteriów wynosi 100. Za ofertę najkorzystniejszą uznana zostanie oferta, która uzyska największą ilość punktów.
    2. Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta odpowiada wszystkim wymaganiom przedstawionym w ustawie - Prawo zamówień publicznych oraz SIWZ i została oceniona jako najbardziej korzystna w oparciu o podane kryteria wyboru.

 

IX. Informacje  dotyczące wyboru oferty:

1. Zamawiający zastrzega sobie prawo unieważnienia postępowania, w wypadku gdy zaproponowane oferty przekroczą kwotę jaką Zamawiający może przeznaczyć na realizację zamówienia.

 

Przesiewowe badania logopedyczne.

W ramach profilaktyki logopedycznej  PP-P w Kolbuszowej od wielu lat  podejmuje działania prowadzone przez logopedów w celu zapobiegania występowaniu wad wymowy, wykrywania zaburzeń na jak najwcześniejszym etapie edukacji dziecka i zapobiegania ewentualnym dalszym następstwom w przypadku wykrycia zaburzeń .

W ramach badań dokonywane są :

-obserwacja sposobu komunikacji dziecka z otoczeniem,

-określenie występujących barier komunikacyjnych,

- wstępne rozpoznanie  nieprawidłowości w mowie dziecka,

-ewentualne skierowanie na pogłebioną diagnozę  w celu zweryfikowania

spostrzeżeń.

Szybka identyfikacja nieprawidlowości w rozwoju mowy i języka pozwala na natychmiastowe podjęcie działań związanych z terapią, która umożliwi korekcję wad i pozwoli nasprawną komunikację z otoczeniem.

Warto przedszkolaków badać jak najwcześniej !

Badania przesiewowe są dla maluchów  zazwyczaj  zabawą, w której chętnie uczestniczą.

Dodatkowo, dzięki stosowanej „Platformie do badania zmysłów,”prowadzimy orientacyjne badanie słuchu.

I wreszcie zwracamy uwagę na  funkcjępołykania , która jest niezwykle istotna jako czynność prymarna względem mowy, gdyż znacząco wpływ na jej jakość.

Od września 2017r. przesiewowe badania logopedyczne przeprowadzono na terenie Szkół Podstawowych w Krzątce, Mazurach,Bukowcu,Komorowie,Brzostowej Górze i Ostrowach Tuszowskich.Na zdjęciu logopeda P. Marta Ludera podczas badań na terenie S.P. w Majdanie Królewskim.

Prowadzone również badania na terenie N.P-la im. Św. Józefa w Kolbuszowej.

Zainteresowanych dyrektorów przedszkoli i szkół prosimy o składanie do poradni  pisemnych wniosków o przeprowadzenie tego rodzaju badań w terenie.

 

W dniu 16 listopada br. w Zespole Szkół Technicznych  w Kolbuszowej odbyło się szkolenie rady pedagogicznej na temat „Wypalenie zawodowe- przyczyny, objawy i zapobieganie”.

Osobą prowadząca Pani Elżbieta Mikołajczyk z Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Kolbuszowejprzedstawiła zjawisko wypalenia zawodowego i jego charakterystykę, a także skutki dla osób pracujących z  ludźmi, nawiązujących relację pomocy. Niewątpliwie nauczyciele należą do grupy osób szczególnie narażonych,podobnie jak lekarze,pielęgniarki, kuratorzy, pracownicy pomocy społecznej....

Zwróciła uwagę na etapy wypalenia, tj:

1 etap: „miesiąc miodowy w pracy”;

2 etap:przebudzenie;

3 etap: szorstkość;

4 etap: wypalenie pełnoobjawowe;

5 etap: odradzanie się jak Feniks z popiołów.

           Wśród przyczyn pojawienia się syndromuwypalenia zawodowe

wyszczególniła trzy grupy: indywidualne, interpersonalne,organizacyjne. Nauczyciele mieli mozliwość dokonania autodiagnozy –

„Czy jesteś w grupie ryzyka?”

Nastepnie usłyszeli o technikach radzenia sobie ze stresem, a także związku pomiędzy osobowością,a schematami myślenia o sobie i rzeczywistości sprzyjającymi wypaleniu, a także metodach  zapobiegania temu zjawisku.

 

               Na zakończenie spotkania dyrektor szkoły Pani Grażyna Pełka podziękowała w imieniu własnym i całej rady pedagogicznej Pani Elżbiecie Mikołajczyk wieloletniej dyrektor PP-P w Kolbuszowej za długoletnią wspólpracę.

W dniu 13 listopada 2017 roku w ramach sieci współpracy i samokształcenia w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Kolbuszowej odbyło się spotkanie pracowników naszej placówki z pedagogami szkolnymi. Obecnie koordynatorami sieci są Marta Zawadzka i Marta Ludera z PPP w Kolbuszowej.

Podczas pracy grupowej podumowano ubiegły rok aktywności na platformie edukacyjnej. W grupach i na forach umieszczono łącznie 226 wiadomości. Wątkami z największą ilością postów były:              

  • szkolenia i spotkania sieci - 32,
  • scenariusze zajęć - 19,
  • autyzm - 17,
  • cybeprzemoc - 15.

Kolejnym punktem było szkolenie na temat prowadzenia mediacji i negocjacji, które poprowadziły: mediator Agnieszka Tyczka - psycholog Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Kolbuszowej i Ewa Pindel - pedagog z Liceum Ogólnokształcącego w Kolbuszowej. Dziękujemy Paniom prelegentkom za teoretyczne i praktyczne przybliżenie nam tego tematu.

Ustalono terminy spotkań do końca bieżącego roku szkolnego.

Spotkanie zakończyło się dyskusją i wymianą doświadczeń.

Przedszkole im. Marii Montessori w Kolbuszowej w dniu 27 pażdziernika 2017r. zorganizowało uroczystość o nazwie „Pasowanie na przedszkolaka”. Licznie przybyli rodzice mogli być dumni ze swoich „Pociech”, które niezależnie od wieku i możliwości wykazały się wieloma zdolnościami.

     

 Wśród zaproszonych gości była dyrektor PP-P w Kolbuszowej Dorota Frankiewicz wraz  z neurologopedą Elżbietą Mikołajczyk oraz psychologiem Jolantą Bystrek.

                  Po zakończeniu programu artystycznego przyszedł czas na wspólne rozmowy i oglądanie placówki. Nauka w niej opiera się na specjalnie opracowanych pomocach edukacyjno - rozwojowych, uporządkowanych tematycznie. W zasięgu ręki dziecka znajdą się bardzo atrakcyjne pomoce zwane materiałem Montessori.

                  Wszyscy byli pod dużym wrażeniem pięknych i świetnie wyposażonych sal do nauki, zabawy i rehabilitacji.

                 Obydwie Panie Dyrektor i kompetentna kadra osób tam zatrudnionych chętnie udzielały wszelkich informacji.

                   To przedszkole to prawdziwy dar dla dzieci i ich rodziców.

Bliżej zainteresowanych odsyłamy na stronę:

http://www.kolbuszowamontessori.pl

 

 

Strona 19 z 22